Usługi rezerwacji noclegów online oraz usługi i towary dodatkowe oferowane w Sklepie są sprzedawane przez Agnieszkę Tałasiewicz prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Usługi Agnieszka Tałasiewicz, NIP 8522085672, REGON 362556949, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, adres do kontaktu: Żegiestów 57b, 33-370 Żegiestów, dalej jako Sprzedawca. Usługi są świadczone za pośrednictwem Sklepu znajdującego się pod adresem internetowym https://willajanka.pl
Możesz skontaktować się ze Sprzedawcą pisząc na adres e-mail: gospodarz@willajanka.pl lub telefonicznie tel. 514 301 184.
§1 PODSTAWOWE POJĘCIA
Wyjaśnienie podstawowych pojęć:
- Apartament – zaprezentowany w Sklepie apartament w Obiekcie, przeznaczony na wynajem;
- Obiekt – Willa Janka położona w gminie uzdrowiskowej Muszyna, Żegiestów 57b, 33-370 Żegiestów, posiadająca Apartamenty na wynajem;
- Gość – podmiot, który planuje dokonać zakupu lub dokonuje zakupu usług i produktów, tj. osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę ze Sprzedawcą;
- Oferta – propozycja zawarcia umowy wynajmu Apartamentu oraz usług i towarów dodatkowych, zamieszczona w Sklepie lub przesłana elektronicznie, wraz z Warunkami;
- Usługa – usługa rezerwacji noclegów online oraz usługi i towary dodatkowe oferowane przez Sprzedawcę w Sklepie, przeznaczone do sprzedaży; Usługa ma charakter odpłatny, chyba że wskazano inaczej;
- Sklep/strona internetowa – strona internetowa, na której prowadzona jest sprzedaż Usług przez Sprzedawcę;
- Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży określający zasady korzystania ze Sklepu, składania zamówień oraz zasad realizacji zamówień przez Sprzedawcę;
- Warunki – dokument opisujący warunki korzystania z Apartamentu i Obiektu obowiązujące Sprzedawcę i Gości, stanowiący załącznik do Regulaminu;
- Umowa – umowa świadczenia usługi rezerwacji i wynajmu Apartamentu, zgodnie z Regulaminem i Ofertą, której Warunki są integralną częścią;
- Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Gość zobowiązany jest zapłacić;
- Dowód zapłaty – faktura lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług lub w oparciu o inne przepisy obowiązującego prawa przesyłane Gościowi;
- Konsument – osoba fizyczna, dokonująca zakupu do celów, które nie są bezpośrednio związane z jej działalnością gospodarczą/zawodową;
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że umowa ta nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§2 ZASADY WSPÓŁPRACY I ZAWARCIA UMOWY
- Warunki realizacji umowy i zasady współpracy określają Regulamin wraz z Warunkami, oraz Oferta.
- Regulamin oraz Oferta nie wyłączają ani nie ograniczają wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa uprawnień Gościa będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
- W przypadku rozbieżności między treścią Regulaminu a Ofertą, wiążąca jest Oferta.
- Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji przez Gościa Regulaminu i Warunków, dokonania płatności oraz potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji z zastrzeżeniem postanowienia poniżej.
- W sytuacji gdy termin płatności przypada po zawarciu Umowy, Umowa zostaje zawarta z chwilą akceptacji Regulaminu przez Gościa i przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.
§3 CENA
- Cena jest ceną brutto i obejmuje wszystkie podatki wymagane przepisami prawa.
- Cena obejmuje wyłącznie Usługi wskazane jako jej składniki i nie zawiera kosztów dojazdu ani kosztów wyżywienia.
- Ceną obniżoną jest cena obowiązująca na skutek obniżenia ceny Usługi.
- Ceną najniższą jest najniższa cena za Usługę, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a w przypadku produktu oferowanego do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – ceną najniższa jest cena najniższa obowiązująca w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tej Usługi do dnia wprowadzenia obniżki.
§4 ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
- Gość może korzystać ze Sklepu przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Sprzedawca korzysta z usług Serwisu Przelewy 24 do oferowania płatności on-line. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za ich nieprawidłowe działanie.
- Płatności można dokonać za pomocą przelewu tradycyjnego, przelewu elektronicznego, kartą płatniczą lub kredytową, płatnością BLIK oraz za pośrednictwem innych płatności oferowanych przez Serwis.
- Gość ma obowiązek dokonać płatności niezwłocznie po złożeniu zamówienia, o ile nic innego nie wynika z Oferty. Nieopłacone rezerwacje będą anulowane w ciągu 1 godziny od ich dokonania w przypadku płatności offline i w ciągu 1 dnia roboczego w przypadku płatności offline.
- Rezerwacja dokonana drogą telefoniczną podlega zasadom określonym w tym Regulaminie.
- W celu zakupu Usług przez Sklep należy:
1) wybrać Apartament, który chce się zarezerwować, spośród opcji dostępnych na stronie, poprzez kliknięcie przycisku „dodaj do koszyka” lub przycisku analogicznego;
2) następnie należy wprowadzić wszystkie wymagane informacje, w szczególności imię i nazwisko, adres poczty telefonicznej i numer telefonu;
3) zapoznać się z informacją o łącznej cenie za wybrane Usługi, oraz o innych dodatkowych kosztach, wynikających ze złożonego zamówienia;
4) zaakceptować Regulamin i zamówienie, a także dokonać płatności za zamówienie zgodnie z wybranym sposobem płatności. - Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca prześle potwierdzenie złożenia zamówienia. Brak akceptacji Regulaminu uniemożliwia dokonanie rezerwacji i skorzystanie z Usługi.
- Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie w przypadku niedokonania płatności przez Gościa w terminie określonym przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca może anulować zamówienie w przypadku wypełnienia przez Gościa formularza zamówienia w sposób uniemożliwiający jego prawidłową realizację pomimo wezwania Gościa do uzupełnienia/poprawienia danych pod rygorem anulowania zamówienia.
- Gość ma możliwość zmiany rezerwacji wyłącznie za zgodą Sprzedawcy. Gość może uzgodnić zmianę terminu rezerwacji drogą e-mailową (gospodarz@willajanka.pl) lub telefoniczną tel. 514 301 184. Zmiana będzie możliwa w przypadku dostępności Apartamentu w nowym terminie. Jeżeli zmiana terminu będzie się wiązała z wyższą ceną, Gość jest zobowiązany do dokonania dopłaty w terminie 2 dni od daty zaakceptowania zmiany rezerwacji przez Sprzedającego. W przypadku nadpłaty Sprzedawca zwróci ją w ciągu 2 dni roboczych na konto wskazane przez Gościa.
- Gość ma możliwość odwołania rezerwacji. Odwołanie rezerwacji w terminie do 15 dnia przed datą rozpoczęcia wynajmu Apartamentu skutkuje zwrotem zapłaty w wysokości 50%, do 8 dnia przed datą wynajmu – zwrotem w wysokości 25%, a od 7 dnia przed datą wynajmu zwrot wynosi 0%.
- Gościowi nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy zgodnie z art. 38 punkt 12 Ustawy o prawach konsumenta.
§5 ZASADY REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
- Sprzedawca świadczy Usługi zgodnie z Regulaminem i Warunkami korzystania z Apartamentu i Obiektu.
- Sprzedawca jest zobowiązany do niezwłocznego naprawiania wad i usterek utrudniających lub uniemożliwiających korzystanie z Usługi.
- Gość jest zobowiązany do przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu i Warunków.
- Gość jest zobowiązany do podania w formularzu rezerwacyjnym prawdziwych danych.
§6 WARUNKI TECHNICZNE
- Gość może korzystać ze Sklepu, zgodnie z Regulaminem i obowiązującymi przepisami.
- Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się wiązać z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Gości przez osoby nieuprawnione, dlatego Goście powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia.
- W celu skorzystania ze Sklepu lub złożenia zamówienia, konieczne jest posiadanie przez Gościa:
1) aktualnej wersji przeglądarki internetowej wspieranej przez producenta z dostępem do Internetu (np. Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome);
2) aktywnego konta poczty elektronicznej. - W przypadku gdy do skorzystania ze Sklepu lub Usług konieczne będzie spełnienie dodatkowych wymagań technicznych, Gość zostanie o tym poinformowany przed skorzystaniem ze Sklepu lub przed złożeniem zamówienia na Usługę.
- Sprzedawca nie odpowiada za zakłócenia w działaniu Strony internetowej, brak dostępności Strony internetowej spowodowane pracami konserwacyjnymi lub działaniami lub zaniechaniami podmiotów trzecich (np. dostawców sieci). Sprzedawca w takim przypadku zobowiązuje się podjąć wszelkie możliwe działania w celu przywrócenia poprawnego działania Strony internetowej.
§7 OPINIE O USŁUGACH
- Opinie dotyczące Usług publikowane przez Sprzedawcę są przez niego weryfikowane.
- Weryfikacja następuje m.in. poprzez porównanie danych osobowych lub szczegółów współpracy z danymi i informacjami posiadanymi przez Sprzedawcę w zakresie Gości korzystających dotychczas z Usług Sprzedawcy, jak również poprzez bezpośredni kontakt z ww. osobą z podziękowaniem za opinię lub poprzez przesłanie do Gości dedykowanego linku do pozostawienia opinii lub poprzez uzyskanie opinii w ramach bezpośredniej komunikacji z Gościem.
- W przypadku wątpliwości dotyczących tego, czy opinia pochodzi od osoby korzystającej z Usług Sprzedawcy, opinia ta nie jest publikowana przez Sprzedawcę.
- Publikowane opinie mają na celu przedstawienie korzyści związanych z korzystaniem z Usług Sprzedawcy, które to korzyści zostały dostrzeżone przez dotychczasowych Gości.
- Sprzedawca nie korzysta z opinii sponsorowanych lub barterowych.
§8 SZCZEGÓŁOWE POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- Postanowienia wskazane w niniejszym paragrafie mają zastosowanie do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
- Sądem właściwym do rozstrzygania ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za niezgodność Towaru z Umową/wady rzeczy względem Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
- Sprzedawca ma prawo wypowiedzieć Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta umowę w trybie natychmiastowym. W tym celu Sprzedawca przesyła Przedsiębiorcy na adres e-mailowy lub adres korespondencyjny oświadczenie w przedmiocie wypowiedzenia umowy. Przedsiębiorca zrzeka się jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy, który nie jest Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
§9 REKLAMACJE
- Gość ma prawo zgłosić reklamacje dotyczące niewłaściwego lub nienależytego wykonania Usługi.
- Gość powinien zgłosić wszelkie reklamacje w terminie 14 dni kalendarzowych od daty usterki lub wady.
- Reklamacje można zgłaszać w formie elektronicznej na adres internetowy Sprzedawcy gospodarz@willajanka.pl lub korespondencyjnie na adres Willa Janka, Żegiestów 57b, 33-370 Żegiestów.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od jej otrzymania. Gość otrzyma odpowiedź zgodnie z formą otrzymania reklamacji, tj. elektronicznie lub korespondencyjnie.
- Po zakończeniu procesu reklamacyjnego Gościowi przysługuje prawo dochodzenia roszczeń na drodze sądowej.
§10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W czasie trwania siły wyższej, Strony umowy zwolnione będą od wszelkiej odpowiedzialności za jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie, jeżeli tylko okoliczności zaistnienia siły wyższej będą stanowiły przeszkodę w wykonaniu umowy. Powyższe ma zastosowanie również w okresie bezpośrednio poprzedzającym lub następującym bezpośrednio po wystąpieniu siły wyższej, jeżeli tylko we wskazanym okresie oddziaływanie siły wyższej będzie stanowiło przeszkodę w wykonaniu umowy.
- Przez „siłę wyższą” należy rozumieć zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym, całkowicie niezależne od woli i działania Stron, którego nie można było przewidzieć i niemożliwe było jego zapobieżenie, w szczególności takie zdarzenia jak: powódź, włamanie, wojna, akt terroru, wprowadzenie stanu wyjątkowego.
- Polubowne rozpatrywanie sporów i rozpatrywania reklamacji. Konsument ma możliwość zwrócenia się do:
1) stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
2) wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego, w sprawie polubownego zakończenia sporu między Gościem a Sprzedawcą;
3) powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy w sprawie umowy;
4) platformy ODR. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami. - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Regulaminu z ważnych przyczyn, w tym w szczególności z powodu zmiany przepisów prawa w zakresie, w jakich zmiany te wymuszają na Sprzedawcy również zmiany treści niniejszego Regulaminu, w szczególności zmiany przepisów Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także na mocy obowiązujących decyzji UOKIK, PUODO lub orzeczeń sądowych w zakresie odpowiadającym wydanym decyzjom/orzeczeniom oraz w przypadku istotnej zmiany czynników biznesowych, o ile istnieje związek przyczynowo-skutkowy między ww. zmianą a zmianą kosztów świadczenia usług przez Sprzedawcę.
- Do umów zawartych przed wejściem w życie nowego Regulaminu, stosuje się wersję Regulaminu obowiązującego w dacie zawarcia przez Gościa Umowy.
- Prawem właściwym jest prawo polskie z zastrzeżeniem ust. 8.
- Sądem właściwym jest sąd polski z zastrzeżeniem ust. 8.
- W przypadku Gościa będącego konsumentem, postanowienia Regulaminu nie pozbawiają konsumenta ochrony przyznanej przez przepisy prawa państwa jego zwykłego pobytu, których nie da się wyłączyć na podstawie umowy. W przypadku gdy przepisy, które obowiązują w państwie konsumenta są dla niego bardziej korzystne, a przepisów tych nie można wyłączyć w drodze umowy, to znajdą one zastosowanie w umowie zawartej między Gościem a Sprzedawcą.
- Zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych uregulowane są w Polityce prywatności.
- Regulamin obowiązuje od dnia 17. października 2023 roku.
Załącznik do Regulaminu: Warunki korzystania z apartamentów i obiektu Willa Janka
Niniejszy dokument określa warunki korzystania z apartamentów (zwany dalej Apartamentami/Apartamentem) i obiektu Willa Janka położonego w gminie uzdrowiskowej Muszyna, pod adresem Żegiestów 57b, 33-370 Żegiestów.
§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Umowa najmu pomiędzy klientem (dalej zwanym Gościem) a Właścicielem zostaje zawarta poprzez stronę internetową Właściciela https://willlajanka.pl lub strony wyspecjalizowanych podmiotów świadczących usługi rezerwacji miejsc noclegowych (dalej zwani Partnerem) na zasadach określonych w Regulaminie Sklepu lub w regulaminie Partnera.
- Umowa obejmuje tylko i wyłącznie wynajem Apartamentu. W cenie wynajmu są wliczone opłaty za media (prąd, gaz, woda, ogrzewanie w sezonie grzewczym) oraz sprzątanie końcowe.
- W ramach wynajmu Goście mają swobodny nieodpłatny dostęp do części wspólnych obiektu położonych na parterze (w szczególności do salonu i mini-spa) i w otoczeniu obiektu (w szczególności parking, grill i plac zabaw).
- Doba pobytowa rozpoczyna się o godz. 16 w dniu przyjazdu i kończy się o godz. 12 w dniu wyjazdu.
- Gość jest zobowiązany do zapłaty pełnej kwoty rezerwacji nawet jeśli przyjazd lub pobyt ulegnie opóźnieniu lub skróceniu (np. trudności komunikacyjne) z przyczyn niezależnych od Właściciela.
- Gość nie może oddać Apartamentu w dalszy podnajem.
- Gość odpowiada za wszelkie szkody, jakie wyrządzi w Apartamencie lub obiekcie. Gość jest zobowiązany do poinformowania obsługi obiektu o poczynionych szkodach i zobowiązuje się do ich pokrycia w dniu wyjazdu.
- Właściciel nie ponosi odpowiedzialności z tytułu kradzieży pieniędzy i przedmiotów wartościowych, uszkodzenia lub utraty samochodu lub innego pojazdu mechanicznego należącego do Gościa oraz za rzeczy i żywe zwierzęta pozostawione w pojeździe.
- Na terenie całego Obiektu obowiązuje cisza nocna w paśmie od godz. 23 do godz. 7. rano.
§2 OBOWIĄZKI GOŚCI
- Liczba osób mających zamieszkać w Apartamencie jest ograniczona do podanej w rezerwacji. Gość jest zobowiązany do poinformowania Właściciela telefonicznie lub mailem o zmianie tej liczby. W przypadku wzrostu liczby Gości zostaną pobrane opłaty zgodne z cennikiem.
- Goście odpowiadają za utrzymanie Apartamentu w stanie zgodnym z przekazanym, z uwzględnieniem zasad normalnego użytkowania.
- Osoby odwiedzające Gości w Apartamencie mogą w nim przebywać w godz. 7-23.
- Właściciel ma prawo odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu wyrządził szkody w mieniu lub osobie.
- W Apartamentach i w części wspólnej obiektu obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów i wyrobów tytoniowych pod każdą postacią i formą. W przypadku naruszenia zakazu Właściciel obciąży Gościa kosztami odświeżenia pokoju i ewentualnymi kosztami przyjazdu straży pożarnej.
- Zabrania się używania w Apartamentach urządzeń elektrycznych nie znajdujących się na wyposażeniu Apartamentu.
- Goście nie są uprawnieni do dokonywania jakichkolwiek zmian w Apartamencie i jego wyposażeniu.
- Obiekt akceptuje zwierzęta domowe, ale wymaga to bez wyjątku uzyskania zgody ze strony Właściciela budynku przed przyjazdem do obiektu. Zazwyczaj zgadzamy się na jedno zwierzę domowe w Apartamencie i jest to związane z dodatkową opłatą.
§4 ZMIANY W REZERWACJI I DŁUGOŚCI POBYTU
- Goście mogą dokonywać zmiany rezerwacji tylko na zasadach określonych w Regulaminie na stronie internetowej Właściciela obiektu lub warunkach rezerwacji dostępnych w serwisach Partnerów.
- Zmiana terminu może wiązać się z koniecznością dopłaty zgodnie z cennikiem na dany okres.
- Przedłużenie długości pobytu będzie możliwe pod warunkiem dostępności Apartamentu w wybranym czasie i wymaga potwierdzenia ze strony osób odpowiedzialnych Właściciela.
- Gość dokonujący rezerwacji może potem przenieść na inną osobę przysługujące mu uprawnienia, tylko wtedy jeżeli ta osoba przejmie wszystkie obowiązki wynikające z tej rezerwacji. W tej sytuacji należy niezwłocznie powiadomić Właściciela o zmianie rezerwującego podając pełne dane rejestracyjne osoby przejmującej prawa i obowiązki wynikające z Umowy.
§5 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W przypadku wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności Właściciel zastrzega sobie prawo zaproponowania Gościowi innego terminu niż zarezerwowany lub skrócenia terminu wynajmu.
- W przypadku wystąpienia zjawisk mających charakter siły wyższej Właściciel ma prawo odstąpienia od umowy. Dotyczy to także przypadków, w których bezpieczeństwo osobiste Gościa lub jego majątku nie będzie zagwarantowane z powodów niezależnych od Właściciela. W takim przypadku kwoty wpłacone przez Gościa podlegają natychmiastowemu zwrotowi, z potrąceniem kwot należnych za wykonane usługi.
- Zasady ochrony danych osobowych określa Polityka Prywatności, dostępna na stronie internetowej https://willajanka.pl
- Spory między stronami są rozstrzygane na gruncie prawa polskiego, przez sąd właściwy dla siedziby Właściciela, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w Regulaminie.
- Warunki określone w niniejszym dokumencie obowiązują od dnia 17. października 2023 roku.